Brexiteer

    2
    306

    Leestijd: 0 minuten.

    Niemand verpersoonlijkt de chaos van de Brexit beter dan verkeersminister Chris Grayling. Het is dat hij echt bestaat, anders was hij ongetwijfeld een personage in een satire. Als de Domme August van de onderneming.

    Het laatste wapenfeit van Grayling was het toekennen van een contract aan een rederij. Die rederij moest inspringen voor het geval er op 29 maart, de exit-datum uit de EU, iets mis zou gaan. So far so good. Alleen, die rederij, Seaborne, heeft geen schepen. Zoals ze ook geen businessplan had en eigendom was van een ondernemer die een spoor van faillissementen achter zich aan sleept.

    Reden tot ontslag, zou je zeggen. Contract is inmiddels opgezegd maar Grayling zit er nog steeds. Want een andere top-Brexiteer wist dat het niet aan Grayling ligt. Een Ierse rederij is de boosdoener. Die wilde niet investeren in Seaborne. Vast om de Brexit te saboteren.

    Wedden dat die satire er gauw komt? Met een figuur als Grayling in de hoofdrol? En dat het een hit wordt?

     

    2 REACTIES

    1. Als dit kenmerkend is voor Brexiteers, is Nederland ook toe aan een Nexit. In mijn diensttijd heb ik meegemaakt hoe defensie miljoenen kwijt was omdat een ambtenaar te belazerd was geweest de telefoon op te nemen om een contract tijdig op te zeggen. Het was slechts een rimpeling en de bewuste ambtenaar heeft rustig zijn pensioen gehaald.

    2. Hieruit blijkt meer dat de wegen van de politiek voor gewone mensen ondoorgrondelijk zijn. Dit geldt uiteraard niet voor Nederland, omdat hier de politici ongeacht welke, altijd het hele en eerlijke verhaal vertellen zonder dubbele of verborgen agenda en dit op een wijze dat iedereen het kan snappen. Daarom geldt in Nederland het devies: de kiezer heeft altijd gelijk dankzij betrouwbare en integere politici.

    Comments are closed.