Ook de Vegetarische Slager spekken?

    3
    440

    Leestijd: 1 minuten.

    Er toert een mooie touringcar door Europa met de kleur van een roze biggetje. Met steun van de Europese Unie wordt de consument opgeroepen om meer varkensvlees te kopen. De pluimveesector wil niet achterblijven. Die klopt in Brussel aan om de campagne “Kip het meest veelzijdige stukje vlees” nieuw leven in te blazen.

    Dat laat de Vegetarische Slager niet op zich zitten. In een paginagrote advertentie in kranten roept hij de Europese Unie op om ook subsidie te verstrekken voor vleesvervangers. Die zijn immers veel beter voor het milieu én voor onze gezondheid.

    En daar heeft de Vegetarische Slager, ondanks zijn tegenstrijdige naam, natuurlijk wel een punt. Het Voedingscentrum, dat gesubsidieerd wordt door de Nederlandse overheid, voert met die argumenten een campagne met als motto “Er is meer dan vlees”. Dit moet mannen, want die zijn meer tuk op rood vlees dan vrouwen, aanzetten om het eten van vlees te halveren.

    Alle reden dus voor de Europese Unie om ook een campagne van de Vegetarische Slager te spekken. Stel je voor dat Unilever, het moederbedrijf van de Vegetarische Slager, dat in zijn eentje zou moeten ophoesten.

    Of kan er toch maar beter een campagne komen om een eind te maken aan het subsidiëren van tegenstrijdige campagnes, ofwel het zinloos rondpompen van belastinggeld. Waarschijnlijk is er wel geld voor nog een bus.

    3 REACTIES

    1. Ik zou het geweldig vinden als wij mensen op vleesvervangers kunnen overstappen. Het landbouwareaal zal veel efficiënter benut worden en we hoeven niet meer te denken aan gillende biggen die de gaskamer in worden gedreven en soms levend in kokend water worden gedompeld. De vegetarische slager ziet kans in de toekomst de koe tussen het gras en de melk weg te halen. Het klinkt futuristisch, maar sinds we het menselijk genoom kennen en precies weten hoe het Coronavirus werkt, acht ik niets onmogelijk.

      Maar het is natuurlijk beter om subsidies in onderzoek te steken dan in reclame.

    2. Het is gewoon zielig dat de EU zich bezighoudt met dit soort acties. En dan ook nog ‘ns het volk dom houden en dom houden. Uit de EU!

    3. Geld moet rollen. Hoe het rolt schijnt niet uit te maken. Het subsidieren van tegenstrijdige campagnnes lijkt mij juist een geweldig idee. Het maakt het volk blij en bewust. E$n wanneer de campagneleiders rolloenbollend over de straat gaan bied je het volk ook nog vermaak waar ze niet om vragen, maar wel voor betalen. Politiek zou zo vreselijk saai worden als zowel de gekozene als de kiezer niet van lekker dollen houden.

    Comments are closed.