Publiciteit

    2
    384

    Leestijd: 1 minuten.

    Hoe kom je als kleine politieke partij in de publiciteit als alle aandacht gericht is op de bestrijding van het coronavirus? Laat dat maar aan DENK en 50PLUS over.

    DENK is al weken niet van de krantenpagina’s weg te branden. Eerst doordat fractievoorzitter Tunahan Kuzu zijn vertrek aankondigde wegens al te zware werkbelasting. Vervolgens doordat medeoprichter, medefractielid en partijvoorzitter Selçuk Öztürk verklapte dat het besluit van Kuzu niks met werkbelasting, maar alles met diens relationele wangedrag te maken had. Daarna doordat Kuzu Öztürk openlijk van ‘broedermoord’ beschuldigde. En nu weer doordat het derde DENK-Kamerlid, Farid Azarkan, het aftreden van het hele partijbestuur eist, uiteraard ‘in het partijbelang’. De kwalificatie ‘LPF-toestand’ is nog te mild om de verwikkelingen bij de moslimpartij te omschrijven.

    Een vergelijkbaar ruziepatroon ontvouwt zich bij 50PLUS, overigens niet voor het eerst. Daar staat partijvoorzitter Geert Dales onder grote druk om op te stappen. De provinciale afdelingen willen hem kwijt omdat hij ambities zou tonen voor het Kamerlidmaatschap. Een ‘machtsgreep’ vinden de afdelingsbestuurders, hoewel partijleider Krol  juist heel graag wil dat Dales zich beschikbaar stelt voor de Kamerverkiezingen.

    Zo staan DENK en 50PLUS voortdurend in het brandpunt van de belangstelling. Maar of dit is wat ze willen?

    2 REACTIES

    1. Voor mij het zoveelste bewijs dat politiek niet bedoelt is voor bange mensen. Dat politici zich als regel volkomen wegcijferen in landsbelang. Ik weet natuurlijk al decennia dat ik niet geschikt ben voor de politiek en dat wordt bijna elke dag opnieuw bevestigd. Mij ontbreekt het aan deskundigheid en integriteit en er staat dan ook niet voor niets ergens geschreven: velen zijn geroepen; weinigen uitverkoren.

    2. Hoe kom je in de publiciteit?
      Nou heel eenvoudig, Je gooit als bekende media persoonlijkheid ‘n steen in de vijver met pijnlijke domme opmerkingen over 80 jarige dikke, mensen en verdient op die manier lekker ongegeneert en (nog onbeschaamd) je centjes aan de vreselijke menselijke ellende en crisis waar heel Nederland onder lijd. En dat allemaal om de vermogenden onder ons, oh ja en ook onze economie te beschermen. Hoe opofferingsgezind kun je als goedmoedig mens toch zijn! Wat ‘n groot en medemenselijk vertoon!

    Comments are closed.